ÇALIŞMA
ALANIM / İLH1007 - HADİS TARİHİ VE USULÜ DENEME SINAVLARI 01 (2012-13
Tek Ders Sınavı)
01.
Aşağıdaki âlimlerden hangisi “elfiyye” türü Hadis Usûlü
kitabı yazmıştır?
A) Nevevî
B) Zeynüddîn
el-Irâkî *********
C) İbn Salâh
D) İbn Hacer el-Askalânî
E) Zehebî
02.
Aşağıdakilerden hangisi bir hadis usulü kitabı değildir?
A) Suyûtî’nin
“Tedrîbu’r-râvî” si
B) İbnü’s- Salih’in
“Ulûm-u’l-Hadîs”i
C) Hatîb el-Bağdadî’nin
“el-Kifâye fî ilmi’r-rivâye”si
D) Zeynüddîn Irâkî’nin
“Elfiyye’si
E) Tahâvî’nin
“Müşkilu’l-âsâr ***********
03.
Mısır valisi Abdulazîz b. Mervân, Kesîr b. Mürre’ye yazdığı
mektupta aşağıdaki hangi sahabinin hadislerini daha önceden tespit ettirmesi
sebebiyle yazmamasını istemiştir?
A) Hz. Ömer
B) Ebû Hureyre
***********
C) Hz. Ali
D) Enes b. Mâlik
E) Abdullah b. Am
04.
Hadislerin tasnif döneminin başlangıç yıllarının
karakteristik özelliği olarak yaygın olarak yazılan hadis kitabı türü aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Sahih hadisleri bir
araya toplayan kitaplar
B) Tartışma kitapları
C) Muvattalar
D) Tek bir
konuda yazılan kitaplar ************
E) Sünenler
05.
Buharî, “Sahîh” ismiyle meşhur olan kitabını, daha önce
yazdığı hangi kitabındaki sahih hadisleri seçerek meydana getirmiştir?
A) Mebsût *************
B) Müsned
C) Sahih
D) Câmi’
E) Musannef
06.
Hanefî âlimlerinden Burhâneddin el-Merğinânî’nin
el-Hidâye’si üzerine yapılan tahric çalışması aşağıdakilerden hangisidir?
A) İbn Hacer’in
Telhîsu’l-habîr’i
B) Zeylaî’nin
Nasbu’r-râye’si *************
C) Irakî’nin el-Muğnî an
hamli’l-esfâr’ı
D) Abdülmevcûd Muhammed
Abdüllatif’in Keşfü’l-lisâm’ı
E) Mahmud Tahhan’ın
Usûlü’t-tahrîc’i
07.
Üç müsned ve üç mu’cem’in Kütüb-i sitte’de bulunmayan
hadislerini bir araya getiren âlim ve eseri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Heysemî,
Mecmau’z-zevâid **********
B) Begavî,
Mesâbîhü’s-sünne
C) Busîrî, İthafü’l-mehere
D) İbn Hacer,
el-Metâlibü’l-‘âliye
E) Heysemî,
Mevâridü’z-zam’ân
08.
Vodvân kasabasında doğup ömrünün üçte birini Diyobend’de
geçiren, el-Medresetü’l-Emîniyye isimli bir okul açan ve Kadîyânîlik hareketine
karşı mücadele veren âlim aşağıdakilerden hangisidir?
A) Muhammed Mustafa
el-A‘zamî
B) Muhammed Abdülhayy
el-Leknevî
C) Ebu’l-Hasen es-Sindî
D) Zafer Ahmed
et-Tehânevî
E) Muhammed
Enver Şah Keşmîrî *************
09.
Josef Horovitz’in müsteşrikler içinde başlattığı akımı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Hadislerin önemli bir
bölümünün Kitâb-ı Mukaddes’ten alıntılandığı
B) Kur’ân’nın Hz.
Peygamber tarafından yazıldığı
C) Hz. Peygamber’in öğretilerinin
vahyî bir temelinin olduğu
D) İsnad
sisteminin güvenilir olduğu ***********
E) Sünnetin, ilk üç asrın
ürünü olduğu
10.
Sahâbe, fiilî sünnetleri genellikle hangi yolla öğrenmiştir?
A) Okuma
B) Müzâkere
C) İşitme
D) Tekrar
E) Görme ************
11.
Tâbiûn muhaddisleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden
hangisi yanlıştır?
A) Hadis konusunda
sahâbeyi örnek almışlardır.
B) Hadis usûlü ile ilgili
bir takım kurallar ortaya koymuşlardır.
C) Hadis
rivâyetini şifâhî (sözlü) olarak sürdürmüşlerdir. *********
D) Sahâbenin öğrencileri
Etbâut Tâbiûnun hocaları konumundadırlar.
E) Hadisleri tedvin etmişlerdir
12.
Rivâyet ettikleri hadis sayısının çokluğuna göre aşağıdaki
kişi sıralamalarından hangisi doğrudur?
A) Hz. Âişe-Ebû Saîd
el-Hudrî-Abdullah b. Abbâs
B) Ebû Hureyre- Hz. Âişe-Enes
b. Mâlik
C) Ebû
Hureyre-Abdullah b. Ömer-Enes b. Mâlik
************
D) Abdullah b. Ömer-Ebû
Hureyre-Câbir b. Abdullah
E) Ebû Hureyre- Enes b.
Mâlik-Abdullah b. Ömer
13.
Aşağıdakilerden hangisi hadislerin yorumlarının da öğrenildiği
metotlardır?
A) Vicâde-İcâzet
B) Münâvele-Mükâtebe
C) İ’lâm-Vasıyyet
D) Münâvele-İcâzet
E) Semâ-Kıraat ***********
14.
İslâm âlimlerinin büyük çoğunluğu tarafından kabul gören
icâzet türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mümeyyiz olmayan çocuğa
verilen icâzet
B) Kitap belirtmeden
verilen icâzet
C) Umûmî icâzet
D) Şarta bağlı icâzet
E) Muayyen
icâzet **************
15.
İmam Mâlik’in Muvatta’da senedsiz olarak doğrudan Hz.
Peygamber’den naklettiği hadis yaygın ıstılaha göre hangi adı alır?
A) Mudelles
B) Mudrec
C) Munker
D) Munkatı’
E) Mu’dal *************
16.
Hadis usûlündeki yaygın kullanışa göre haber-i vâhid ne
demektir?
A) Tek senedi bulunan
hadis
B) Ravi sayısı
üç-dört kişi de olsa mütevatir hadis derecesine ulaşmayan hadis *******
C) Sadece bir defa
söylenmiş olan hadis
D) Sadece bir kişinin
rivayet ettiği hadis
E) Tek bir konu içeren
hadis
17.
Irak’ta ortaya çıkan ve Hz. Ali’nin Tanrı olduğunu iddia
ederek buna dair hadisler uyduran kişi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gıyâs b. İbrâhîm
B) Abdülkerîm b.
Ebü’l-Avcâ
C) Meysere b. Abdirabbih
D) Beyân b.
Sem‘ân el-Mehdî *************
E) Nûh b. Ebî Meryem
18.
Aşağıdakilerden hangisi zayıf hadisin çok çeşitli olmasının
nedenlerinden biri değildir?
A) Hadisin metnindeki
kusurun onun sahihliğine zarar verme derecesi
B) Seneddeki ravi düşmesinin
az veya çok olması
C) Ravinin tenkid
edilmesindeki sebeplerin farklılığı
D) Ravi eksikliğinin
senedin değişik yerlerinde olması
E) Zayıf hadis
terimlerinin âlimlere göre farklılık arzetmesi
***********
19.
Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı dârulhadîslerinde ders
metni olarak okutulmamıştır?
A) Meşâriku’l-envâr
B) Sahîhu’l-Buhârî
C) Sahîhu Müslim
D) Cem‘u’l-fevâid
************
E) Mesâbîhu’s-sünne
20.
Bir hadisi maklûb olarak rivayet eden kimse aşağıdakilerden
hangisiyle cerh edilebilir?
A) Sadece adâlet yönünden
B) Duruma göre
zabt veya adâlet yönünden yahut her iki yönden
********
C) Hem zabt hem adâlet
yönünden
D) Sadece zabt yönünden
E) Yaş ve hadis bilgisi
yönünden
ALINTIDIR: http://eogrenme.anadolu.edu.tr/_layouts/eLrnPoint/AofElrnPortal/CourseExam.aspx?c=ILH1007
Fatma Köymen 27.Mayıs.2014.Salı
Hazırlayan Fatma Köymen ve emeği geçen herkesten Allah Razı Olsun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder